بسیاری از افراد هستند که تصور بر این دارند که دو عمل جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک باهم یکی هستند؛ اما بهتر است بدانید که اگر تا به امروز بر این تصور بوده اید که تفاوت میان جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی وجود ندارد، در اشتباه بوده اید.   اگر بخواهیم به طور تخصصی به بررسی این دو عمل بپردازیم، باید بگوییم عمل جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک تنها از نظر تخصص با هم در ارتباط نزدیکی هستند، اما اهداف هیچ یک با دیگری برابر نمی باشد هر دو عمل جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک یک کار اصلی را انجام می‌دهند و آن هم اصلاح بدن فرد مراجعه کننده است اما هر کدام از آنها دارای اهدافی متفاوت می‌باشند. در ادامه به بررسی جزیی تر تفاوت جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی خواهیم پرداخت.

هدف اصلی جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک تنها برای انجام کارهای ظاهری افراد نیست و به منظور برطرف کردن تمام نقص‌های موجود بر روی صورت و بدن انجام می‌شود. در بیانی واضح تر باید گفت که جراحی پلاستیک برای بازسازی ظاهر، اصلاح نقص‌ها و ایجاد عملکردی درست به کار برده می‌شود. برای بسیاری از افراد قطعا این سوءتفاهم پیش آمده که کلمه پلاستیک را "مصنوعی" معنی می‌کنند. در حالیکه این کلمه از واژه یونان باستان و از کلمه "Plasti"  سرچشمه گرفته است و به معنای شکل دادن و بازسازی می‌باشد.

عواملی که باعث می شوند به جراحی پلاستیک روی بیاورید

  این نوع عمل شامل جراحی‌هاییست که هر قسمت از آناتومی بدن به جز سیستم عصبی مرکزی را شامل می‌شود. این جراحی‌ها به شرح زیر هستند:   • جراحی سینه یا جراحی ترمیم سینه   • جراحی ترمیم سوختگی   • جراحی ترمیم جای زخم   • ترمیم نقص‌های مادرزادی (گوش‌های تغییر شکل یافته، شکاف کام و لب)   • ترمیم نقص‌های شدید   • جراحی و ترمیم فک و صورت   • جراحی یا ترمیم پوست‌هایی که بر اثر سرطان، زخم، سوختگی دچار مشکل شده اند.   • جراحی بینی‌های شکسته شده  
تفاوت جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک | بیوتی کلینیک
تفاوت جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک
 

هدف های اصلی جراحی زیبایی را می شناسید؟

افرادی که می خواهند از ظاهر زیباتر برخوردار باشند روی به جراحی زیبایی می آورند که این جراحی هیچ دلیل پزشکی ندارد و افراد تنها برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی بیشتر روی به جراحی زیبایی می آورند. جراحی زیبایی شامل موارد زیر می‌شود:   • جراحی زیبایی بینی   • جراحی گوش   • درمان چین و چروک   • لیفت صورت  

انواع کاشت‌ها که خود شامل موارد زیر هستند:

• کاشت ریش   • کاشت ابروی طبیعی   • پیوند و ترمیم مو   • کاشت موی طبیعی  

رشته جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک از هم جدا هستند

تا به اینجا متوجه اهداف مجزای هر یک از عمل‌های جراحی پلاستیک و زیبایی شدید و دانستید که هریک دارای اهداف متفاوتی هستند. پس این مورد را هم باید اضافه کنیم که هر یک از عمل‌های جراحی نام برده شده دارای مجموعه آموزش‌ها و روش‌های خاص و مجزای خود نیز هستند. برای مثال رشته جراحی پلاستیک باید از طریق گذراندن رزیدنتی یا همان دستیار پزشکی انجام شود.  

با مراقبت های قبل و بعد از عمل های جراحی، جراحی زیبایی و پلاستیک بیشتر آشنا شوید

برای اینکه به نتایج مطلوبی از جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک خود دست پیدا کنید، مواردی هستند که باید قبل و بعد از عمل خود آنها را رعایت کنید. برای مثال اگر قبل از هر نوع عمل جراحی و حتی زیبایی به دکتر متخصص مراجعه نشود و بعد از عمل نیز مراقبت ها و پیشگیری ها را پشت گوش بی اندازید، نه تنها از عمل نتیجه ای نخواهد گرفت، بلکه ممکن است دچار عوارض و خطرات جبران ناپپذیری نیز بشوید.

مراقبت های پیش از عمل جراحی

در ابتدا باید از مراقبت هایی که پیش از عمل های جراحی و زیبایی باید انجام شود مطالبی را بگوییم که قبل از عمل، بیمار باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و زیر نظر ایشان آزمایش های پزشکی را انجام دهد. آزمایشاتی که قبل از عمل انجام می شود وضعیت فیزیکی فرد بیمار را مشخص کرده و پزشک جراح بعد از بررسی این آزمایشات و در صورت فراهم بودن موقعیت برای جراحی، کارهایی که تا روز عمل باید انجام دهید را به شما ارائه خواهد داد. همچنین اگر نتیجه آزمایشات رضایت بخش باشد، بیمار باید یک فرم موافقت نامه را امضا کند.

مراقبت های بعد از کاشت مژه

عمل پیوند مژه یا کشات مژه برای افرادی مناسب است که بر اثر سوختگی، تصادف، ضربه و یا دیگر عوامل مانند عوامل ژنتیکی مژه های خود را از دست داده اند، مناسب است.   عد از اینکه عمل زیبایی کاشت مژه انجام شد، مراقبت هایی وجود دارد که همانند دیگر عمل های جراحی و همینطور جراحی های زیبایی و پلاستیک باید به آنها توجه شود.مراقبت هایی که بعد از عمل زیبایی کاشت مژه طبیعی باید انجام شوند موارد زیر می باشند:   · برای رسیدن به بهبود کامل در منزل به مدت 3 الی 5 روز استراحت کنید.   · برای کمک به فولیکول ها که در کاشت مژه به کار میروند، بهتر است تا چند روز اول بعد از شستشوی صورت خودداری کنید. این کار باعث می شود تا به فولیکول ها کمک کرده جای اصلی خود را پیدا کنند و ثابت شوند.   · اگر بیش از یک هفته خارش داشتید بدانید که دچار عفونت شده اید که برای درمان آن بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید  
  • از کشیدن مژه ها خودداری کرده و هرگز محل پیوند را دستکاری نکنید.
  • اگر دچار خارش شدید، به هیچ وجه به محل خارش دست نزنید. زیرا این کار باعث می شود پیوندها از پوست خارج شوند.
  • مالیدن چشم با دست را فراموش کنید و این عادت رفتاری را تا زمان تثبیت شدن رشد مژه ها فراموش کنید.
مراقبت های لازم بعد از کاشت مژه | بیوتی کلینیک
مراقبت های لازم بعد از کاشت مژه
 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی نیز همانند دیگر عمل های جراحی و جراحی های زیبایی و پلاستیک، نیاز به مراقبت دارد تا بعد از عمل بینی برای اینکه نتیجه خوبی از جراحی رینوپلاستی را شاهد باشید، از بروز مشکلات جلوگیری کنید. در ادامه به مراقبت هایی که لازم است بعد از جراحی بینی انجام شود می پردازیم:  
  • در روز اول بعد از عمل جراحی باید به طور کامل استراحت داشته باشید. این استراحت بصورت نیمه نشسته و استفاده از دو بالش می باشد.
  • بهتر است تا یک هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نیز استراحت نسبی داشته باشید
  • از پایین نگه داشتن سر و بلند کردن اجسام سنگین جدا خودداری کنید.
  • تا 6 ساعت بعد از جراحی بینی نباید مواد غذایی میل کنید چون دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید. بعد از 6 ساعت می توانید کمی آب بنوشید و بعد از یک ربع هم مصرف آبمیوه موردی نخواهد داشت. از روز دوم می توانید غذاهای نرم مصرف کرده ولی از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. غذاهای نرم میکس شده مانند سوپ غذای بسیار مناسبی برای استفاده بعد از جراحی بینی می باشد.
  • از خوردن مایعات داغ مانند چای و قهوه خودداری شود و از رژیم غذایی مایعات سرد استفاده کنید.
مراقبت های بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی | بیوتی کلینیک
مراقبت های بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی
 

مراقبت های لازم بعد از کاشت مو

کاشت مو نیز همانند دیگر جراحی های زیبایی نیازمند مراقبت می باشد که باید حتما به آن توجه شود تا بتوانید به نتیجه مناسب و خوبی از پیوند مو که انجام داده اید، دست پیدا کنید.    برای اینکه نیازی به مراجعه چندین باره به کلینیک کاشت مو پس از انجام عمل کاشت مو نداشته باشید، نکاتی که در ادامه بیان کرده‌ ایم را به دقت مطالعه کنید:   به هیچ عنوان صاف خوابیدن را الگوی خواب خود پس از عمل کاشت مو قرار ندهید، چرا که پوست سر در این دوران بسیار حساس است و ممکن است این حالت خوابیدن بعد از کاشت مو، موجب ایجاد تورم شود. اگر تورمی ایجاد شود، قطعا خواب شما نیز مختل خواهد شد، پس بهتر است برای اینکه رنجی را متحمل نشوید، حتما مراقب حالت خوابیدن خود باشید.  
مراقبت های بعد از کاشت مو | بیوتی کلینیک
مراقبت های بعد از کاشت مو
  سه تا چهار شب شما پس از عمل کاشت مو، نیاز به یک الگوی ثابت برای خوابیدن دارید.   برای اینکه موهای تازه کاشت شده بر روی سر شما جاگیر شوند، حتما از یک الگوی خواب مناسب پیروی کنید.   از آنجایی که بدن همیشه حس قوی در فهمیدن دردها داشته است، انسان نیز در هنگام خواب، ناخودآگاه برای وارد نکردن صدمات به بدن خود در یک حالت هوشیاری قرار می‌گیرد. از این‌ رو بهتر است به یاد داشته باشید که بر اثر کاهش موی مصنوعی، شما درگیر تورم و درد بر روی پوست سر خود هستید.   اگر بر روی تختخواب می‌ خوابید، برای جلوگیری از برخورد سر با هر چیزی که بالای سر شما قرار دارد، یک بالش را به صورت عمودی در انتهای تخت قرار دهید، تا از صدمات و ضربات احتمالی به سر جلوگیری کنید.   اینها برخی از نکاتی بودند که شما باید در حالت خوابیدن خود، آنها را لحاظ کنید. برای آشنایی با دیگر نکات و مراقبت‌ های پس از عمل کاشت مو ادامه مطلب را مطالعه کنید.
کلینیک زیبایی جراحی ,زیبایی ,پلاستیک ,کاشت ,مراقبت ,انجام ,جراحی زیبایی ,جراحی پلاستیک ,برای اینکه ,جراحی بینی ,زیبایی بینی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دلپذیر و شاد بودن مدرسه پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فروش با عملکرد بالا فراری املاک کارخانه هیئت عزاداران حسینی مهاجرین افغانستانی فرش گیلنار پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان