مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

آیا می توان قبل از لیزر از وکس استفاده کرد؟

حداقل چهار هفته قبل از لیزر مو، از وکس استفاده نکنید. مو هدف اصلی تمام دستگاه های لیزر است، و اپیلاسیون / وکس و بند انداختن مو را از پوست حذف می کند. بهترین راه پیش از لیزر استفاده از تیغ می باشد.

 

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

 

 

انجام لیزر موهای زائد

 

تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت و و رنگ پوست شما تنظیم می شود. بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ مناسب چشم استفاده کنید. همچنین لازم است لایه بیرونی پوست خود را با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه محافظت کنید. این کار به نفوذ لیزر به پوست کمک می کند. بسته به نوع لیزر، یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک ممکن است برای محافظت از پوست شما و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود. هنگامی که دکتر لیزر را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید از پرتو لیزر باعث آسیب به فولیکول های مو می شود که مانع رشد مو می شود.  درمان ناحیه کوچک مانند بالای لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. درمان منطقه بزرگتر، مانند پشت، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

 

سپس، تکنسین یک پالس نور را به منطقه درمان می فرستد و چندین دقیقه منطقه را نگاه می کند تا اطمینان حاصل کند بهترین تنظیمات برای بررسی واکنش های بد انجام شده است. هنگامی که لیزر درمانی کامل شود، پک های یخ، کرم ضد التهاب یا لوسیون، یا آب سرد برای کاهش هر گونه ناراحتی به شما داده می شود. جلسه بعدی معمولا چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی می شود. جلسات درمان تا زمان متوقف شدن رشد مو ادامه می یابد.

 

مراقبت بعد از لیزر بیکینی

لیزر موهای زائد معمولا نیاز به یک سری دو تا شش جلسه ای درمان دارد. فاصله بین درمانها بسته به موقعیت متفاوت است. در مناطقی که موها به سرعت رشد می کنند، مانند بالای لب، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی که رشد موها آهسته است مانند پشت، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته انجام شود.

 

برای هر درمان عینک ایمنی ویژه برای محافظت چشم در برابر پرتو لیزر استفاده می کنید. دستیار ممکن است در صورت لزوم دوباره محل را اصلاح کند. پزشک ممکن است بی حسی موضعی به پوست شما اعمال کند تا هر گونه ناراحتی در طول درمان کاهش یابد.

 

ممکن است پس از لیزر موهای زائد، قرمزی و تورم تا چند ساعت مشاهده کنید.

برای کاهش هر گونه ناراحتی، در منطقه تحت درمان یخ قرار دهید. در صورت بروز واکنش پوستی بلافاصله بعد از لیزر، پزشک ممکن است کرم استروئید را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کند.

پس از لیزر مو و بین درمان های برنامه ریزی شده، برای شش هفته از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید اجتناب کنید. روزانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نتایج

 

موها فورا از بین نمی روند، اما طی یک دوره چند روزه تا هفته ای می ریزند. ممکن است رشد مو ادامه داشته باشد. درمان های مکرر معمولا ضروری است، زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی به صورت چرخه ای اتفاق می افتد و درمان لیزر با فولیکول های مو در مرحله رشد جدید بهتر عمل می کند.

 

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آنها دشوار است. در اکثر مردم لیزر موهای زائد ماه ها طول می کشد و ممکن است سال ها طول بکشد اما لیزر موهای زائد از بین رفتن دائمی مو را تضمین نمی کند. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا روشن تر و نازک تر هستند.

 

حتما بخوانید: چگونه موهای زائد ناحیه را از بین ببریم

 

عوارض لیزر موهای زائد بدن

خطرات عوارض جانبی بسته به نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمان و پیوستگی به پیش درمان و مراقبت پس از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض ناشی از لیزر موهای زائد عبارتند از:

 

 سوزش پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد دیده می شود. علائم و نشانه ها معمولا ظرف چند ساعت ناپدید می شوند.

 تغییرات رنگدانه. ممکن است لیزر موهای زائد به طور موقت پوست را تیره یا روشن کند. روشن شدن پوست در افرادی دیده می شود. که قبل و بعد از درمان در معرض خورشید قرار گرفته اند و یا پوست تیره ای دارند.

لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها و مناطق اطراف آن توصیه نمی شود، زیرا احتمال آسیب شدید به چشم وجود دارد.

برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تحت درمان تا یک ماه آینده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

- یک یا دو روز بعد از لیزر، منطقه تحت درمان پوست شما مانند آفتاب سوختگی می باشد. کمپرس سرد و مرطوب کننده ممکن است کمک کند. اگر صورت شما درمان شده باشد، روز بعد می توانید آرایش کنید، مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.

 

- به ندرت لیزر موهای زائد موجب زخم شدن، تاول زدن و سایر تغییرات در بافت پوست می شود. دیگر عوارض جانبی نادر عبارتند از خاکستری شدن موها یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست تیره تر.

 

- احتمال ایجاد تاول بسیار کم است اما در افرادی که دارای لکه های تیره تر هستند بیشتر دیده می شود. سایر عوارض جانبی بالقوه تورم، قرمزی و زخم است. آلرژی دائمی یا تغییرات در رنگ پوست نادر است.


هزینه های درمان لیزر ,درمان ,پوست ,موهای ,ممکن ,زائد ,لیزر موهای ,موهای زائد ,عوارض جانبی ,پرتو لیزر ,استفاده کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Sonic Hero Adventure | سونیک قهرمان ماجراجو ثبت شرکت در ترکیه ویولت رومان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان لاستیک های هنری و صنعتی مل آموزش زبان چینی charmsara بی باک موزیک